Meditatie

Medidatie voor beginners

Ik adviseren met mediteren om het simpel te houden. Simpel en simpel en kijk niet op YouTube hoe ervaren mensen die 30 mediteren enz. Hou het concept simpel want het heeft een lange betekent.

Begin voor je zelf zitten of liggend op -of na werk 10 min ogen dicht te doen en op je zelf letten. neem een paar minuten om te ontspannen gooi je armen los doe wat rek en strekoefening en ga rustig met een leef hoofd zitten. Elke gedachte die vanaf nu op je afkomt kaatst je af of zie het dat het van je hoofd afglijd de andere kant op, Doe en bodyscan begin bij je voeten langzaam elke onderdeel afgaan naar je hoofd. je brengt geest en lichaam weer tot 1.

Mediteer paar kaar per dag als het kan
Wat je in de tussentijd hebt meegemaakt, geef het een plek bij het relativeringsproces. in jou wereldkaart is er vast plek voor begrip waarom zo iets gebeurt. Het leukste van mediteren is dat alle vragen zichzelf oplossen als een paradox. Relativeer het en geef het een plek om te rusten alleen dan rust het goed.

Ademhaling super belangrijk, adem in vanuit je buik zonder haast 6 a 7 sec geleidelijk inademen en laat alles los van je weg gaan met je uitademing. denk aan een leeglopende ballon en verbindt je zelf met die leegte. Niet in paniek raken vanuit de leegte maar adem opnieuw langzaam en geleidelijk in en hou 2 sec vast. Laat je zelf langzaam en geleidelijk leeglopen vanuit je onderbuik naar je ribbenkast longen je neus uit. Ontspan en geniet van het leeglopen. Je zult merken dat bij het leeglopen je energieveld veel breder is maar daar komen we later op terug.

 

Houdingen

Lotus
Zittend
Liggend

 

Lenigheid

 

Status

 

Niveua’s

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *